پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم پنجگانۀ سواد رسانه ای

نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 23 اسلاید قسمتی از متن پاورپوینت: در س 3 پنجگانه سواد رسانه ای (1) به طور کلی هر فرد برای ایجاد ارتباط با دیگران و انتقال پیام های خود به آنها، از روش ها و وسایل مختلف استفاده می کند. مثلاً وقپاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم پنجگانۀ سواد رسانه ای|50630204|yuc|دانلود رایگان پاورپوینت,قابل ویرایش,درس 3,تفکر و سواد رسانه ای,کلاس دهم,پایه دهم,قسمت پنجگانۀ سواد رسانه ای
بهترین فایل قابل دانلود و دریافت با موضوع پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم پنجگانۀ سواد رسانه ایقابل مشاهده می باشد






نوع فایل: power point


فرمت فایل: ppt and pptx


قابل ویرایش 23 اسلاید



قسمتی از متن پاورپوینت:


در س 3 پنجگانه سواد رسانه ای (1) به طور کلی هر فرد برای ایجاد ارتباط با دیگران و انتقال پیام های خود به آنها، از روش ها و وسایل مختلف استفاده می کند. مثلاً وقتی انسان می خندد، با نگاه و لبخند خود به فرد مقابل، نشاط خود را به او نشان می دهد. همچنین هنگامی که شخصی به شخص دیگر صبح بخیر می گوید، با بیان شفاهی، دوستی و صمیمیت خویش را به او می فهماند. به همین ترتیب موقعی که انسان به دیگری نامه می نویسد، با بیان کتبی مقصود خود را به او می رساند و با وی ارتباط برقرار می کند. کلمه ارتباط معرف تمام جریان هایی است که به وسیلۀ آنها یک اندیشه می تواند اندیشۀد دیگری را تحت تأثیر قرار دهد؛ هر ارتباطی دارای حداقل پنج رُکن اصلی است:


1- فرستنده: به تولید کنندۀ پیام که بر مبنای اهداف و انگیزه هایش پیامی را تولید می کند،((فرستنده)) می گویند.
2-پیام: محتوای مد نظر فرستنده را که قصد دارد به مخاطب منتقل کند، پیام می گویند 3- مجرا/ کانال/ رسانه: ابزار انتقال پیام که محتوا از طریق آن به مخاطب منتقل می شود مجرا، کانال یا رسانه می گویند. زمانی که ارتباط مستقیم است یعنی فرستنده و گیرنده امکان ارتباط رو در رو دارند، مجرای ارتباطی آنها هوا است، ولی وقتی ارتباط غیر مستقیم است، نیاز به یک وسیلۀ ارتباطی است که از آن به((رسانه)) یاد می شود.
، 4 گیرنده: به مخاطب یا دریافت کنندۀ پیامِ ارسال شده از سوی فرستن((گیرنده)) یاد می شود.
5 بستر/ فرهنگ: به بافت تاریخی و زمینۀ اجتماعی که در آن پیام ارسالی از سوی فرستنده ممکن است دارای معانی جدید و فرامتن((فرهنگ))می گویند. گفت وگوی کلاسی فیلم ((سواد رسانه ای در یک دقیقه)) را ببینید و به پرسش های پایانی آن پاسخ دهید. رسانه ها دو نوع مخاطب دارند: ((مخاطب فعّال)) و ((مخاطب منفعل)). می دانید فرق این دو نوع مخاطب در چه مواردی است؟!
سواد رسانه ای اصرار دارد که مخاطبان منفعل، فعّال؛ مخاطبان فعّال، هوشمند و حتّی مصرف کنندگان، تولیدکنندگان خلّق شوند! پژوهش ها در مورد 90 محصولی که بین سال های 1384 تا 1389 شمسی فروششان در جهان به سرعت افزایش یافته است، نشان داده که مهم ترین عامل، عنصر((خلاقیت)) در تولید، طرّاحی و تبلیغات بوده است. پیام اصلی درس سه (که در فصل های بعدی، بیشتر به آن می پردازیم) این است که هر مخاطب فعالّ و خلّق در رویارویی با هر پیام رسانه ای، پنج پرسش کلیدی را مانند پنج گذر واژه یا نگهبان در ورودی در نظر می گیرد و با نگاه دقیق و درک عمیق، با آن روبه رو می شود. که عبارت است از:
چه کسی این پیام را تولید کرده است؟ (فرستنده و مؤلف)
چرا این پیام فرستاده شده است؟ (هدف/ انگیزه)
از چه فنونی برای جلب توجّه مخاطب استفاده شده است؟(قالب/ چهارچوب) چطور افراد مختلف این پیام را متفاوت درک می کنند؟ (مخاطبان/ گیرنده)
چه سبک زندگی، ارزش ها و نظریاتی در این پیام ارائه شده یا از آن حذف شده است؟ (محتوا/ پیام)


این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است.



با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته بندی مطالب سعی شده یادگیری مطالب را برای دانش آموزان عزیز تسهیل بخشیم.



با انتخاب این پاورپوینت از تدریس و آموزش لذت خواهید برد.



بدیهی است عناوین و مطالب و اسلایدها توسط دبیران مجرب و دلسوز در جهت گسترش علم و دانش روزافزون همه دانش آموزان علم با ظرافت خاص جمع آوری شده است.



مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیای گرامی برای یادگیری بهتر دانش آموزان عزیز



اگرمشکلی در خرید داشتید می توانید از مرورگر ( فایرفاکس، اکسپلورر یا کروم ) استفاده کنید و یا بانک عامل خود را تغییر دهید.



ضمنا در صورت نبود کافیست، پاورپوینت مد نظرتان در هر مقطع و پایه تحصیلی، از طرق تلگرام با ما در میان بگذارید تا در کمترین زمان ممکن پاورپوینت شما آماده و تحویل داده شود.



محصولات مرتبط:


پکیج پاورپوینت های درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: (درس اول الی درس بیست و دوم)


پاورپوینت درس اول تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مسابقۀ رسانه ها با زمان


پاورپوینت درس دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پیام همبرگری


پاورپوینت درس سوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای


پاورپوینت درس چهارم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: تصاویر بی طرف نیستند


پاورپوینت درس پنجم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: از بازنمایی تا کلیشه


پاورپوینت درس ششم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع


پاورپوینت درس هفتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: ما هم می توانیم


پاورپوینت درس هشتم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: فنون اقناع (2) (درس اختیاری)


پاورپوینت درس نهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مهندسان پیام


پاورپوینت درس دهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی گردانان بزرگ


پاورپوینت درس یازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: دروازه بانی خبر


پاورپوینت درس دوازدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب خاص


پاورپوینت درس سیزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب فعّال یا منفعل


پاورپوینت درس چهاردهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مخاطب، بی مخاطب


پاورپوینت درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: هر چیز که در جستن آنی، آنی


پاورپوینت درس شانزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: کلیشۀ بدن


پاورپوینت درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: بازی زندگی است (درس اختیاری)


پاورپوینت درس هجدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: زندگی دوم


پاورپوینت درس نوزدهم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: پنجگانۀ سواد رسانه ای


پاورپوینت درس بیستم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: مراقب اضافه بار باشید


پاورپوینت درس بیست و یکم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: من از رسانه ها هوشمندانه استفاده می کنم


پاورپوینت درس بیست و دوم تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم: اخلاق رسانه ای




مطالب دیگر:
📎پاورپوینت اقتصاد گوسفند داری📎تحقیق بررسي و مقايسه سطح نيازهاي اساسي📎پاورپوینت برنامه هاي واكسيناسيون گاوهاي شيري و گوشتي به همراه فایل Word📎تحقیق بررسي هوش هيجانی در رابطه با سلامت رواني📎پاورپوینت پرورش مرغ گوشتی📎پاورپوینت رفتار شناسی اسب📎پاورپوینت رفتار شناسی سگ📎پاورپوینت عفونت بند ناف گوساله📎پاورپوینت معرفي نژادهاي گاوهاي بومي ايران📎پاورپوینت نژادهای گاو گوشتی📎تحقیق بررسی اضطراب📎تحقیق چگونه با کودکم رفتار کنم📎تحقیق خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزي📎تحقیق علل فرار دختران📎تحقیق علل و عوامل آسيب هاي اجتماعي📎تحقیق جنبش دانشجويي و نيروهاي سياسي خارج از دانشگاه📎تحقیق تربیت برتر📎تحقیق بررسي نحوه گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر📎تحقیق بررسي ميزان رضايت مندي زناشويي زنان شاغل ديپلم و غير شاغل ديپلم📎تحقیق بررسی میزان تأثیر فعالیت های فرهنگی مساجد بر روی جوانان📎تحقیق بررسي ميزان اضطراب در تيپهاي شخصيتي ‎A و ‎B📎تحقیق بررسي ميزان اثربخشي پروژههاي انتقال يافته هاي تحقيقاتي و عوامل مؤثر بر آن📎تحقیق بررسي موانع بهره گيري از تكنولوژي آموزشي در فرايند تدريس و يادگيري📎تحقیق بررسي مقايسه اي خصيصه سلطه گري و سلطه پذيري در زنان شاغل و غير شاغل📎تحقیق بررسي مقايسة هوش و هيجانی كودكان عادي و كودكان كار و خيابان